II UNIVERSITAT POPULAR D'ESTIU D'ARENYS DE MUNT

L'any 2013 vam assistir al naixement de la Universitat Popular d'Estiu, un projecte que no era per a nosaltres una flor d'estiu, sinó que representava la creació d'un espai cultural on poder ampliar horitzons, coneixements i a més, gaudir d'un ambient creatiu i intel·lectual; en definitiva, un espai on intercanviar maneres de fer i d'entendre el món per créixer conjuntament com a societat. Són temps difícils i ho sabem, però res pot parar les persones, persones amb idees fresques i madures, persones amb ganes d'aprendre i de compartir... És per aquest motiu, per l'enorme importància que té per a nosaltres aquest projecte, a més de la il·lusió que ens desperta, que aquest any 2014 duem a terme la segona edició de la Universitat Popular d'Estiu.

Enguany, us presentem un programa centrat en tres àmbits: llengua catalana, models socials alternatius i història. Volem parlar de la llengua catalana perquè és la columna vertebral de la nostra cultura nacional i és per això que rep atacs constants, i l’escola és un dels àmbits més afectats.

Volem parlar de models socials alternatius, ara que el sistema capitalista i neoliberal ha tocat fons i per tant, és l'hora de veure noves maneres de fer i de comunicar-se. I volem parlar d’història per saber com a societat qui érem, qui som i qui volem ser.

Ens han semblat que a part de ser tres àmbits d’interès general estan a l'ordre del dia. Us animem a participar-hi activament i a formar-ne part.

Finalment volem recalcar la importància de la reflexió sobre els tres àmbits que conformen la Universitat Popular d’Estiu d’enguany perquè ens permetran d’anar configurant la nova societat del futur, resultat del procés cap a la independència, aquella Catalunya que el president Francesc Macià definia com a “políticament lliure, socialment justa, econòmicament pròspera i espiritualment gloriosa”.

Amb els millors desitjos, esperem compartir-la i gaudir-la amb vosaltres!

Llarga vida a la UNIVERSITAT POPULAR D’ESTIU D’ARENYS DE MUNT!

En els arxius adjunts trobareu el programa complert i el full d'inscripció (versió per imprimir).

També us podeu inscriure clicant aquí